The Hangman without Rope – Concert Vulture Industries & Dordeduh

2

Clubul bucurestean Fabrica de pe strada 11 iunie, a carei destinatie initiala a fost de depozit de incaltaminte, a gazduit pe data de 27 mai 2014 unul dintre numeroasele concerte cu caracter underground care se petrec in ultima vreme in capitala Romaniei. Vulture Industries, impreuna cu Dordeduh si Blutmond si-au unit fortele pentru un miniturneu denumit “European Branches”, destinat exclusiv pentru zona central si est-europeana.

Atmosfera a fost una relaxanta, mai ales ca marea majoritate a celor care au venit la concert au poposit pe terasa clubului, fiind astfel o buna oportunitate de a mai socializa pe la mese cu cunoscuti sau prieteni. De aceea, concertele au inceput mai tarziu fata de orele anuntate anterior, iar ultimul bis avea sa se incheie dupa ora 01:30 in noapte.

Grupul elvetian de avantgarde black metal Blutmond si-a demonstrat statutul de trupa de deschidere. Desi abordeaza un gen de metal avantgardist mai putin uzitat in zilele noastre, Blutmond s-au prezentat mai degraba cu o muzica lipsita de inspiratie, chiar daca saxofonul este folosit de trupa pentru a da o nota de originalitate muzicii. A existat, astfel, o buna oportunitate pentru o parte din public de a continua socializarea inceputa pe terasa.

Cei din Dordeduh si-au promovat din nou live primul si singurul album pe care l-au editat in 2012. Cei patru membri au performat cu aceeasi intensitate fiecare piesa, iar piesa “Dojana” consider ca este un intro perfect de concert, chiar si pentru alte trupe de gen din afara. Cu exceptia unor inadvertente de sunet pe parcursul a doua piese, cei patru membri au demonstrat ca sunt una dintre cele mai populare trupe underground din Romania. M-a impresionat faptul ca bateristul italian a multumit publicului pentru ca a respectat restrictia de fumat din timpul concertului. Sergio Ponti a contactat o pneumonie, iar anuntul facut anterior pe internet i-a sensibilizat pana si pe cei mai inraiti fumatori.

Vulture Industries au revenit in Romania cu acest mini-turneu, dupa ce initial au fost parte dintr-un alt turneu european, dar alaturi de conationalii de la Leprous. In cazul de fata, trupetii si-au promovat ultimul album, editat acum un an si prezentat live in aceeasi maniera teatrala, dupa cum ne-au obisnuit de ceva vreme incoace. “The Tower” simbolizeaza, dupa spusele vocalistului Bjornar Nilsen, societatea in care traim, precum si lumea pe care ne-o creem. Cu cat intri mai adanc in el, cu atat absurditatile si imperfectiunile societatii devin logice si fara cusur, insa el mai poate sa simbolizeze inchisoarea (The Tower of London) sau un turn al freamatului catre rai.

Daca anul trecut au promovat proiectul Turning Golem, un foarte reusit spectacol underground de sunet, lumina si pantomima, la Fabrica conditiile tehnice au fost mai limitate. Baietii s-au rezumat sa interpreteze piesele intr-o mainiera avantgardista, insa cat se poate de corecta, iar prezenta scenica a fost, din nou, la inaltime. Nu au lipsit piese precum “The Hangmans Hatch”, insa de data aceasta franghia a lipsit, iar nimeni din public nu a mai fost un posibil calau. Punctul culminant a venit dupa ce Bjornar Nilsen a coborat de pe scena si a inceput sa defileze prin public, asta in timpul coverului dupa Devil Doll, “Blood Dont Eliogabalus”.

Bjornar Nilsen a tinut sa ii multumeasca lui Costin Chioreanu pentru aportul decisiv la realizarea videoclipului Lost Among Liars, dar si pentru grafica la albumul “The Tower”. Nu in ultimul rand, se stie deja ca Romania este a doua patrie pentru Vulture Industries, confesiune facuta tot de catre acelasi vocalist.

Ca o concluzie, consider ca publicul a inceput sa se civilizeze, asta dupa ce anuntul lui Sergio Ponti si-a atins scopul. Cei circa 250 de oameni prezenti in sala s-au conformat rugamintii lui de a nu fuma in timpul concertelor. In plus, numarul de spectatori a fost suficient, atat cat sa te misti in voie si sa te pozitionezi in orice parte a salii, fara ca sunetul sa sufere din cauza aglomeratiei sau a acusticii salii.