Cattle Decapitation, formatia americana de progressive death metal/deathgrind/grindcore, este noua confirmare pentru Rockstadt Extreme Fest 2020. Evenimentul, ajuns la cea de-a opta editie, va avea loc in perioada 30 iulie – 02 august, la baza Cetatii Rasnov, terenul de Biatlon.

Pana in prezent la Rockstadt Extreme Fest 2020 au confirmat Dyscarnate, In the Woods…, Kampfar, Mayhem, Despised Icon, Kataklysm, Death Angel, The Black Dahlia Murder si Rotting Christ.

Cattle Decapitation, un nume care influenteaza industria muzicala internationala de peste 19 ani si care a adus la lumina sapte albume (si unul anuntat pentru finalul acestui an), este una dintre cele mai efervescente, virulente si neobosite forte ale genurilor muzicale extreme.

Secretul trupei? Refuzul de a face compromisuri si, dupa cum spune Travis Ryan, vocalul trupei, “sentimentul ca, pe masura, ce inaintam in varsta, avem tot mai putine de pierdut, un sentiment eliberator, de fapt, care ne ajuta sa experimentam pana la extrem, urmand neobositi dorinta de a compune ceva nou si plin de energie exploziva”.

Povestea trupei de deathgrind/death metal, ce si-a facut un renume din aparitiile nonconformiste si controversate de pe scena metal internationala, incepe in 1996 in San Diego, California (SUA). Cum numele o spune, multe dintre piese Cattle Decapitation abordeaza unele dintre cele mai importante subiecte ale societatii contemporane, protestand impotriva abuzului umanitatii asupra mediului inconjurator si facand referire la teme precum: mizantropia, genocidul rasei umane sau abuzurile comise asupra animalelor, unele dintre materiale trupei ilustrand fiintele umane in situatii la care sunt condamnate animalele de catre unii oameni (experimente sau lichidare).

Controversele care au insotit trupa de-a lungul carierei s-au nascut nu doar din subiectele abordate, din vehementa versurilor sau a compozitiilor, ci si datorita artwork-ului ales de grup pentru albume. “To Serve Man”, spre exemplu, lansat in 2002, a facut valuri in Germania, unde compania de distributie locala a refuzat sa promoveze noul material din cauza graficii alese pentru coperta albumului. Situatia s-a repetat si cu ocazia materialului aparut la numai doi ani dupa, cand “Humanure” a fost cenzurat sau nu a fost distribuit in unele tari din cauza graficii de pe coperta, ingreunand astfel accesul fanilor la noile piese.

Pe langa discutiile aparute in aceste situatii, melodiile trupei si modul de ilustrare ales pentru promovarea albumelor au atras atentia si intelegerea mesajelor Cattle Decapitation de catre jurnalistii de profil, unul dintre ei (Garry Sharpe-Young), subliniind, de altfel, ca “aceasta trupa este una dintre acele putine formatii de metal ale caror mesaje lovesc la fel de puternic precum muzica pe care o compun”. Iar aceste mesaje cu impact nu au incetat sa apara, in 2012 fiind lansat “Monolith of Inhumanity”, album primit cu entuziasm de fani si de critica de specialitate. Materialul a fost completat de turnee alaturi de nume cunoscute ale scenei internationale, precum: Suffocation, Cryptopsy, The Black Dahlia Murder, Deicide, Behemoth, Hate Eternal sau Krisiun.

2015 a adus “The Anthropocene Extinction”, sub umbrela Metal Blade Records, care a continuat seria de recenzii pozitive generate de formatie de-a lungul carierei, fiind definit drept inca o mostra ce confirma pozitia materialelor trupei drept cele mai violente expresii muzicale ale spectrului metalului extrem, piese ce forteaza limitele cunoscute sonore ale virulentei, dar reusesc sa pastreze muzicalitatea fara a stirbi din intensitate.

La nivel liric, daca prin “Monolith of Inhumanity” este descris dur si explicit destinul cu care s-a confruntat specia umana pentru ca a insistat sa exploateze si sa distruga planeta pe care traia, albumul “The Anthropocene Extinction” continua si dezvolta aceasta poveste dura, plasand locul actiunii in era ce urmeaza dezastrului ecologic, uitandu-se la consecintele care continua sa afecteze Pamantul, intregul ecosistem, asemeni unui domino care se prabuseste chiar si dupa disparitia rasei umane. Astfel, “The Anthropocene Extinction” este plasat dupa momentul distrugerii pe care umanitatea si l-a adus asupra sa, albumul fiind definit de Travis Ryan drept “cel mai deprimant album pe care l-a inregistrat vreodata”. Pe langa succesul comercial, acest material reprezinta si primul al Cattle Decapitation care a ajuns pe locul 100 in topul Billboard 200.

Iar finalul anului 2019 pregateste o noua surpriza fanilor genului extrem, oferita de mult asteptata lansare a celui mai nou material al grupului, intitulat “Death Atlas” si pregatit sub atenta coordonare a producatorului Dave Otero (Allegaeon, Cephalic Carnage). Acesta defineste, de altfel, noul material drept unul in care fiecare detaliu a fost atent lucrat si in care fiecare secunda, de la inceput si pana la final, este rezultatul unei munci indelungate.