Fink la Bucuresti – intensitate, calitate si modestie intr-un altfel de concert

42

Aflat in plin turneu de promovare al albumului “Hard Believer”, lansat in vara anului trecut, Fink a concertat in premiera in Romania, miercuri 4 februarie, in clubul Silver Church din Capitala. Aproape 700 de oameni s-au bucurat de muzica britanicilor, iar din setlist nu au lipsit cele mai cunoscute piese ale formatiei, precum “Perfect Darkness” si “Berlin Sunrise”.

Intreaga seara s-a desfasurat conform programului anuntat de cei de la Phoenix Entertaiment, astfel ca la ora 20:00 si-au facut aparitie pe scena Douglas Dare, pianul sau si bateristul care-l acompaniaza. Tanarul artist din Bridport, Anglia a atras atentia criticilor datorita compozitilor sale mistice, catalogate drept muzica avangardista. Albumul sau de debut, “Whelm”, a aparut in mai 2014 si s-a bucurat de recenzii favorabile din partea celor de la BBC 6 Music, NME si Clash, care au vazut in muzica lui Douglas Dare ceva ciudat, distinct si elevat.

Prestatia sa a fost acompaniata si de zumzaitul celor din public care erau curiosi de prestatia artistului, dar in acelasi timp isi satisfaceau si pofta de socializare cu prietenii alaturi de care au venit sau pe care ii revad intamplator datorita gusturilor muzicale comune.

Cu aproximativ 5 minute inainte de ora 21:00 luminile s-au stins, iar un fond muzical anunta intrarea pe scena a lui Fink. Imaginea aducea aminte de momentul dinaintea ridicarii cortinei la teatru, cand intunericul si gongul anunta inceperea piesei. Apoi, luminile din spatele scenei s-au aprins, iar concertul a debutat cu piesa “Pilgrim” de pe “Hard Believer”, pentru care Fink a si lansat un videoclip in urma cu doar 3 saptamani.

Cand vocea lui Fink aka Fin Greenall a rasunat in Silver Church era greu sa nu ti se faca pilea de gaina. Instrumentele, efectele, totul se auzea impecabil, iar acustica din club a fost perfecta pentru acest gen de muzica. La finalul piesei aplauzele si ovatiile nu au intarziat sa apara. Setlistul a continuat cu “Warm Shadows”, “Sort Of Revolution” si “Yesterday Was Hard On All Of Us”, care a fost recunoscuta de public din primele acorduri. Coincidenta sau nu, este una dintre piesele trupei care a fost folosita in seriale de mare audienta, precum Suits, House MD, Parenthood. Dupa fiecare melodie Fink a multumit publicului pentru aplauze, iar dupa aproape o jumatate de ora a marturisit ca a avut mari emotii inainte de concert si este bucuros sa vada ca cei prezenti sunt incantati de prestatie.

Din setlist nu au lipsit “Hard Believer”, “Wheels”, “Perfect Darkness” si “Shakespeare”. Interactiuniile cu publicul au fost scurte, dar extrem de potrivite si au aratat un artist sincer, emotiv, modest si cu un simt al umorului eclectic. “Jurnalistii cred ca muzica mea este cam deprimanta, dar noi tot ne distram, nu?”, a spus artistul inainte de piesa “Looking Too Closely”.

Muzica formatiei este intensa si iti trece sufletul si psihicul printr-un carusel de stari, iar versurile condensate ca mesaj te obliga la o introspectie ce trece prin cele mai negre ganduri si se finalizeaza cu o senzatie de eliberare si relaxare. Probabil, nu intamplator, dupa umbre (Warm Shadows), revolutie (Sort Of Revolution) si intuneric (Perfect Darkness) concertul Fink s-a incheiat cu un rasarit (Berlin Sunrise).

Minute bune dupa ultimele acorduri, publicul a aplaudat si a strigat incontinuu, Fink s-a intors pe scena pentru bis cu melodia “This Is The Thing”, de pe albumul “Distance and Time” din 2007. Inainte de a parasi scena, Guy Whittaker (bass), Ruben Hein (chitara) si Tim Thornton (tobe) ne-au incantat cu scurte solo-uri, iar Fink a tinut sa-i multumeasca lui Douglas Dare pentru prestatie, celor de la Silver Church pentru ospitalitate si nu in ultimul rand celor prezenti: “Ati fost minunati! Va multumesc!”.

Intr-adevar, publicul a fost minunat: a ascultat, a simtit si a oferit trupei energie. in plus, la eveniment au fost prezenti si artisti autohtoni precum Dan Byron, 6Fingers (byron), Mani (Urma) si Adrian Despot. Pe de alta parte, in public s-au numarat si cateva persoane “cool”, care au venit la concert dichisite, au vorbit intreaga perioada, si nu despre muzica, iar in timpul ultimei piese si-au facut un selfie pentru a marca momentul.

In varsta de 43 de ani, Fink nu este doar cantaret si compozitor, ci si producator. Inainte de a forma un trio alaturi de Guy Whittaker si Tim Thornton, Fink a activat pe scena muzicii electronice in perioada 1997 – 2003. Provenind dintr-o familie de muzicieni englezi, pentru Fink muzica a fost mereu o parte importanta a vietii sale. Iar acest lucru s-a vazut si in concertul de la Bucuresti, unde s-a pus accentul pe o interpretare cat mai curata. In plus, jocul de lumini difuze ce parea dezorganizat era setat perfect pe ritmurile fiecarei melodii. Fink “a livrat” publicului un spectacol excelent, sincer, iar cei prezenti au stiut sa aprecieze si sa se bucure de concert.

Setlist concet Fink la Bucuresti:

1. Pilgrim
2. Warm Shadows