Concert Scorpions la Bucuresti – Eine kleine Hard-Rockmusik

57

Era o seara de iunie 2011 cand germanii de la Scorpions isi incheiau concertul de la Bucuresti care facea parte din turneul de adio al formatiei “Get Your Sting & Blackout”.

Dar se pare ca nu au putut sta prea mult departe de scena, iar in septembrie 2013 au inceput un nou turneu care a inclus si Romania. Astfel, pe 14 decembrie 2013 a marcat revenirea pentru a opta oara in Romania a formatiei.

Ca si in 2011, concertul a fost deschis de Trooper. Un recital de 30 minute a avut rolul de a incalzi publicul pentru Scorpions. Iar daca muzica celor cinci baieti din Targoviste nu a fost de-ajuns, spectatorii prezenti si-au putut clati privirea cu cele cateva majorete care au insotit acordurile primei piese, “Liceul cimitir”. Trooper a avut si un invitat surpriza, Mihai Georgescu (Mitza) de la Bere Gratis care a urcat pe scena pentru a interpreta piesa “Zi dupa zi”.

La ora 21.00 punct, au aparut pe scena cei pe care ii astepta toata lumea, Scorpions. Au inceput cu melodia ce da titlul ultimului album “Sting in the Tail” ca apoi sa se intoarca in anii 80 pentru a incepe o peregrinare prin cateva albume din istoria de 48 de ani a trupei. Setlistul ales a incercat sa multumeasca fanii de toate varstele prezenti in Pavilionul central al Romexpo, setlist din care n-au lipsit slagare ca “Send Me An Angel”, “Holiday”, “Wind Of Change” sau “Rock You Like a Hurricane”. Da, vocea lui Meine nu mai e aceasi ca in tinerete, si e normal avand in vedere cele 65 de primaveri stranse in buchetul vietii, dar chimia membrilor si experienta lor te fac sa treci peste micile inconveniente si pleci acasa fredonand.

Unul dintre momentele cheie ale concertului il reprezinta Kottak Attack, solo-ul de tobe al americanului in timp ce pe ecrane ruleaza un clip in care copertele albumelor Scorpions sunt jucate de el. Publicul numeros si entuziast a fost rasplatit cu cateva cuvinte in romana, si desigur cu un bis de trei piese: “Still Loving You”, “Wind of Change” la inceputul careia Klaus Meine a amintit de caderea Zidului Berlinului si “Rock You Like a Hurricane”.

Ca la orice concert de la noi trebuie sa existe si parti mai putin placute. Nu mai aduc in discutie preturile pentru apa, bere sau ceva de mancare, pentru ca celebrul jeton al carui pret este momentan de 7 lei, anul viitor va fi probabil 8 lei, iar in curand un concert va rivaliza la preturi cu orice club de fite din Bucuresti. O alta bila neagra ajunge si la capitolul garderoba, sau mai bine zis pentru preturile practicate acolo: o haina 5 lei, iar un rucsac 15 lei. Suplimentarea locurilor la Golden Circle a deranjat pe multi spectatori, care au ales sa iasa din zona rezervata lor pentru a evita inghesuiala.

Trecand peste toata inconvenientele, eu m-am bucurat sa ii vad si aud pe Scorpions si nu cred ca sunt singurul. Este una dintre formatiile copilariei mele si a fost o innfluenta benefica a gusturilor muzicale de mai tarziu.

Setlist concert Scorpions la Romexpo 2013:

1. Sting in the Tail (Sting in the Tail – 2010)
2. Make It Real (Animal Magnetism – 1980)