Concert Leprous la Bucuresti – recenzie concert

32

Daca nu stiati cum e sa te retragi spre iesire putin socat de impactul pe care ti l-a lasat un concert, iata ca, luni seara, cei prezenti in clubul Silver Church din Bucuresti au avut acest deosebit prilej. Si ce privilegiu. Taine, Blindead si Leprous. Impletire reusita. O trecere aproape graduala de energii si combinatii progressive – metal cu variate influente. Si cand spun “socat”, ma gandesc in totalitate la ceva ce tine de un anumit gen de superlativ, unul care rupe barierele cunoscutului.

Fara doar si poate, se reconfirma pentru multi dintre iubitorii metalului faptul ca scena rock muzicala nordica ofera trupe care nu merita a fi ratate sub nicio forma. Un exemplu in acest sens au fost norvegienii de la Leprous, care au sustinut un concert absolut demential. Pret de aproape 100 de minute, inima clubului s-a transformat intr-un lacas al sunetelor si transpunerilor vocale intense, ce cu greu pot fi scoase din memorie, avand de cateva ori impresia ca acele fiinte ce activau perfect pe scena, ar fi rupte dintr-o lume cu totul si cu totul straina muritorilor. Nu au concertat pentru prima oara in Romania, dar entuziasmul si dorinta de a se darui celor prezenti a fost la cote maxime, meritandu-si pe deplin titulatura de headlineri. Si, in mod cert, nu degeaba s-au ridicat cu o viteza incredibila in topurile de gen si pe afisele celor mai mari evenimente din Europa. Pana unde se va ajunge cu rock-ul? Uneori, am impresia ca mai mult de atat nu se poate iar unii dintre cei care au ajuns foarte departe cu expunerea live a sunetului metal sunt cei de la Leprous.

Unii dintre specialisti sunt de parere ca Leprous ofera sonoritati unice pentru o audienta destul de flexibila in gusturi. Pe de alta parte, cum era de asteptat, reactia publicului roman nu a fost direct proportionala cu excelenta prestatia live pe care formatia a sustinut-o cu atat de multa exuberanta. De ce? Nu stiu. Este un aspect pe care cu greu mi-l pot explica. Cu toate acestea solistul a multumit audientei de multe ori, la final coborand de pe scena si canatand celor prezenti. Miscarile scenice oferite de Einar Solberg, impactul visual general al trupei si show-ul care a fost plin de pasaje in forta, isi propune ca Leprous sa fie o trupa live, pe care publicul sa o recunoasca nu numai la nivel sonor ci si vizual.

Spectacolul a fost inclus in a doua etapa a turneului din 2013, ce a a pornit la inceputul lunii septembrie in Norvegia, Trondheim si se va incheia in data de 8 noiembrie, la Paris. Foarte multe dintre piesele sustinute in cadrul acestui concert au fost extrase de pe noul album, intitulat “Coal” si am regasit “The Valley”, “Coal” sau “Echo” iar una dintre secventele cuprinse in bis a fost “Passing”, o supriza extrem de placuta si asteptata de catre fanii trupei.

Setlist concert Leprous in Silver Church 2013:

1. Foe
2. The Valley
3. Chronic
4. The Cloak
5. Restless
6. Dare You
7. Thorn
8. Forced Entry
9. Coal
10. Acquired Taste
11. Echo
12. Contaminate Me
13. Passing
14. Waste of Air

Revenind la celelalte concerte, pentru ca nu au fost de neglijat, mai ales ca polonezii de sludge-progressive-doom, Blindead, trupa aproape necunoscuta publicului din Romania, au captat audienta inca de la prima piesa. Blindead este o formatie despre care se stiu foarte putine lucruri, din pacate, asa ca atentia a fost maxima si prestatia lor live pe masura. Formatie infiintata in 2003, a plecat la drum initial sub numele de Incorrect Personality. Au patru albume la activ, acestea, in ordine “Devouring Weakness (2006), “Autoscopia / Murder In Phazes” (2008), “Impulse (2009), “Affliction XXIX II MXMVI” (2010) si “Absence” (2013). Muzica lor ar putea fi comparata cu o melasa densa care te invaluie incet, dar sigur si strans. E ca si cum ascultatorul ar trebui sa se aseze pe un fotoliu, sa inchida ochii si sa inspecteze mai mult catre sine.

Blindead abordeaza o muzicalitate complicata pentru un public care se asteapta la ceva plin de dinamism. Pot spune chiar usor hipnotica si doar cu explozii de trezire din adancurile in care te lasi plecat. La Silver Church s-au prezentat excelent, atat din punct de vedere instrumental cat si vocal. Daca ar fi sa conluzionez, Blindead este un alt nume al scenei rock poloneze, alaturi de Behemoth sau Vader, care trebuie luat in calcul.

Si nu in ultimul rand, Taine. Seara a fost deschisa de indragita formatie bucuresteana, una dintre cele mai vechi trupe de death/progressive metal din Romania, fiind astfel o perfecta ocazie de a le reasculta muzica, dar si de reintalniri cu fosti colegi, prieteni. Totodata si un moment propice de a-l prezenta si celor care nu-l stiau pe noul chitarist, Petre Iftimie. Cu acest prilej, am aflat ca baietii se afla de ceva vreme in studio pentru a lucra la un nou material format din sase piese, compuse intr-o maniera moderna.

Si pentru ca fara organizatori, acest eveniment nu ar fi avut loc, Cavalleria Events au tinut sa transmita si un mesaj de multumire atat trupelor cat si publicului:

“Multumim in primul rand trupelor participante – de la reprezentantii scenei autohtone de progresiv, Taine, pana la headlinerul serii, Leprous. Toate trupele s-au prezentat la un nivel foarte ridicat din toate punctele de vedere, am avut parte de instrumentatie desavarsita sustinuta de jocuri de lumini si proiectii pe toata durata evenimentului. Bineinteles, fara publicul prezent care a sustinut trupele in fiecare moment, atmosfera de aseara nu ar fi fost posibila. Si nu exageram cu nimic cand spunem aceste lucruri – membrii Leprous au afirmat ca am asistat la cel mai tare show din turneul lor din acest an. Nu in ultimul rand dorim sa le multumim tuturor prietenilor si partenerilor care au fost din nou alaturi de noi, cat si gazdei noastre The Silver Church Club. Am scris inca o seara memorabila de care ne vom aduce aminte cu placere si speram sa ne revedem cu bine la viitoarele evenimente”.