Concert Brujeria, sau sfarsitul lumii la Bucuresti!

35

Apocalipsa are diferite forme, cam una pentru fiecare. Pentru multi dintre iubitorii de muzica ea a luat forma nebuniei de aseara din Silver Church, in care scena s-a zguduit sub dementa declansata de trupele de deschidere si de Brujeria.

Primii care au urcat pe scena au fost Negative Core. Sa spunem ca ei i-au inlocuit pe Total Riot care se pare ca au avut ceva probleme si nu au reusit sa mai ajunga la Bucuresti. Si nu a fost rau deloc, ba as spune ca Negative Core au oferit una dintre cele mai bune deschideri de care am avut parte anul acesta. Cu o prezenta scenica pe care o consider impecabila si o voce numai buna sa scoale mortii din somnul pe care-l duc, Negative Core au urcat instantaneu tensiunea salii care de-abia astepta sa se dezlantuie. Si s-a dezlantuit, ca asta si dorea. De la inceput pana la final nu am vazut ca Negative Core sa scada nici macar cu un grad sub nivelul de energie cu care au debutat, asa ca au pregatit cum nu se poate mai bine lucrurile pentru ceea ce urma sa se intample.

La rand au sosit Rock’n Ghena. Si am ramas putin dezamagit. Daca la capitolul energie nu se poate spune ca nu au stat bine, la modul in care au interpretat piesele am avut unele dubii. Ii ascult de multa vreme si mi s-au parut ceva mai putin inspirati ca in alte dati, dar asta este o parere subiectiva. Insa este una care a fost impartasita si de altii.

In sfarsit, nu a fost chiar rau, dar am avut senzatia ca am coborat sub nivelul pe care-l impusesera deja cei de la Negative Core. Si sunt sigur ca treaba ar fi stat mult mai bine daca de deschis ar fi deschis Rock’N Ghena. In sfarsit, sa le dam ce este al lor si sa spun ca au reusit sa intretina in mare parte tavalugul pornit de Negative Core, ma refer la tavalugul de miscare umana, ceea ce este de apreciat.

Si pe scena au urcat Domination. Am mai spus asta, eu am o mica problema cu trupele tribut, in sensul in care nu le vad rostul si logica. Dar din nou, aici este vorba de mine.

Ceea ce pot sa spun si consider ca multi vor fi de acord cu mine este ca aseara Domination au sunat de zile mari si ca mi-au amintit de anii in care petrecerile pe la care mai bantuiam se incingeau pe “Walk” sau “Mouth for war”. Tot incinse erau si spiritele cand se intorceau parintii acasa si vedeau dementa ramasa in urma, dar asta este o alta poveste. In alta ordine de idei, mi-a fost dat ca foarte rar sa vad o trupa de gen care sa se identifice atat de bine cu formatia din care-si trage seva. Ei bine, Domination a reusit, si daca inchideai ochii puteai sa juri ca pe scena sunt cei de la Pantera. Iar publicul a simtit asta si i-a rasplatit pe masura. Sper ca nu au fost accidente serioase, nu de alta dar de cateva ori am inchis ochii vazand cum cativa baietasi erau sa fie scapati direct in cap de colegii care-i purtau pe brate. Altfel, daca nu i-ati vazut pana acum pe Domination e timpul sa o faceti, pentru ca merita pe deplin.

Si vine momentul. Pe scena urca Brujeria, intr-o dispozitie de zile mari, ca doar asta si asteptam de la ei. Si au oferit de toate, asa cum scrie la carte. Agresivi si extrem de puternici, au aratat ca asteptarea a meritat din plin. Publicul a ajuns rapid la paroxism, iar partidele de luat razna in fata scenei s-au inmultit. Daca aveai chef sa mergi sa iei ceva de la bar trebuia sa ai mare grija in cazul in care traversai sau erai in apropierea zonei respective, dat fiind ca distanta pana la a ajunge inapoi nu neaparat in toate bucatile nu era foarte mare. Trebuie sa spun ca asta s-a tradus printr-o prestatie impecabila a trupei, care a fost pur si simplu purtata inainte de spectatorii veniti acolo pentru ea. Nu am un setlist al concertului, dar din ce am putut sa recunosc la fata locului as spune ca Brujeria a purtat Silver Church prin toata tematica si lirica de care dispune, asa ca nu cred sa fi fost cineva nemultumit. Si cine a ratat Brujeria aseara are ce regreta. Au fost de zile mari, fara nici un fel de exagerare.

Despre organizare nu pot avea decat cuvinte de lauda. Clubul s-a deschis la ora anuntata, intarzierea de debut nu a fost mare, accesul s-a facut usor si nu au existat nici un fel de tip de evenimente care sa strice seara. Nici fortele de ordine nu cred ca au avut mari probleme pentru ca, desi poate la prima vedere putea parea ca atmosfera incinsa ar urma sa duca la aparitia unor evenimente mai putin dorite, eu nu am vazut sa se fi intamplat asa ceva. Una peste alta a fost o seara perfecta, intr-o casa despre care am spus de atatea ori ca mi-este draga, adica Silver Church.