Ava Inferi si Negura Bunget in Wings Club

35

N-ar fi fost o seara mai potrivita decat cea de sambata (7 mai), cu ploaie, tunete si fulgere, pentru concertul Ava Inferi si Negura Bunget din Wings Club. Si, cu toate ca deschiderea usilor s-a lasat asteptata bine, vremea mohorata de afara a fost ocazia ideala pentru cei ajunsi la fata locului sa mai schimbe o vorba la o tigara sau o bautura in barul de la intrare.

Revenita recent din turneu cu Enslaved, Negura Bunget a urcat pe scena decorata cu ramuri infrunzite in jur de ora 21.00, aparitia lor marcand totodata si lansarea albumului “Poarta de Dincolo” si a primului DVD – “Focul Viu”. Timisorenii vor mai putea fi vazuti in aceasta vara la cateva festivaluri din Europa, printre care si Party San Open Air, dupa care in toamna vor sustine un turneu in Finlanda.

Black metal-ul atmospheric cantat de Negura Bunget s-a mulat perfect ambientului dark din Wings, insa capitolul sonorizare a fost deficitar, o parte din concert auzindu-se destul de prost. Totusi, avand in vedere ca in playlist au fost incluse doar 2 piese noi (“La Marginea Lumii” si “Poarta de Dincolo”), publicul, format in mare parte din cunoscatori si ascultatori dedicati ai trupei, a trecut peste acest neajuns si a trait momentul la fel de intens ca intotdeauna.

Nu foarte lung, recitalul s-a incheiat fara bis, lasand loc portughezilor de la Ava Inferi, reintorsi in Romania la interval de nici un an dupa primul concert aici – cel de la Ost Mountain Fest.

In intunericul intretaiat de raze de lumina, menit sa sporeasca efectul gothic si sumbru, cei 4 muzicieni lusitani si-au luat locul pe scena si vocea lui Carmen Susana Simoes s-a facut auzita.Cu un voal negru ce-i acoperea atat fata cat si rochia (tot neagra), purtand un felinar in mana iar mai tarziu un fel de masca, solista e o aparitie ce pare venita de dincolo de raul Styx. Iar Muzica Ava Inferi ne-a purtat pe taramuri unde tenebrele fac legea, intrarea fiind facuta de “Onyx”, de pe albumul cu acelasi nume lansat anul acesta, in Februarie.

Influenta majora a lui Rune Eriksen (aka Blasphemer), vocea frumoasa si patrunzatoare a lui Carmen, chitara bass a unei alte prezente incantatoare, Jaime S. Ferreira, sunt atuuri de necontestat care confera trupei portugheze unul dintre cele mai interesante sound-uri de doom/ gothic metal. Fantome, cosmaruri si ritualuri pagane au invaluit sala, iar noul material de studio a fost prezentat prin piesele “By Candlelight & Mirrors”, “A Portal”, “The Living End” sau “Majesty”, videoclipul celei din urma fiind filmat in Romania si regizat de Costin Chioreanu. Piesele mai vechi n-au fost nici ele uitate si cei prezenti au fost delectati de “Blood Of Bacchus”, “Tempestade”, “Danca das Ondas” sau “Last Sign of Summer”.

Undeva dupa miezul noptii, publicul din Wings si-a luat la revedere de la Ava Inferi, ploaia de afara fiind intrucatva continuarea atmosferei create in sala de concert. Evenimentul, organizat de Axa Valaha Productions si recomandat de Twilight 13 Media, a fost cu adevarat special si a atras atentia presei internationale, fiind oferit in exclusivitate in Europa de Est.