Acustic de Annique in Hard Rock Cafe din Bucuresti

30

Am avut parte de inca un concert de neuitat cu Anneke Van Giersbergen, inconfundabila voce din primele perioade The Gathering, revenita in Romania de data asta in duet cu Arjen Lucassen, mintea luminata din Ayreon.

Show-ul din data de 19 februarie 2015 a avut loc in pretentiosul local Hard Rock Cafe, iar turneul realizat sub titulatura The Gentle Storm este, in fapt, un preambul la albumul “The Diary” ce urmeaza sa apara pe data de 24 martie anului curent. The Gentle Storm reprezinta noul proiect muzical ce apartine lui Anneke si Arjen, iar trupetii au adus cu ei si ceva materiale promotionale constand in tricouri The Gentle Storm, dar si un EP creat special pentru acest turneu.

Concertul se pare ca a fost si de data asta sold out. Este de remarcat faptul ca organizatorul isi fidelizeaza publicul tinta cu o oferta variata de muzica de calitate, de data asta ingredientele fiind mai soft pentru sufletele melomanilor. Rockul alternativ de pe ultimele albume Anneke, dar si progresiv metalul de tip Ayreon s-au intretaiat, iar in seara cu pricina artistii au interpretat aceste piese intr-o maiera acustica.

Sala s-a dovedit din nou neincapatoare. Chiar daca evenimentul se anuntase sold out, de data asta am reusit sa iau niste cadre cu telefonul mobil fara sa fiu deranjat de spectatorii de langa mine. Interdictia de a nu fuma in fata scenei a fost in mare parte respectata. Am putut zari razlet cateva persoane, dar nu multe, care savurau concertul, dar si elementele creatoare de dependenta. Din pacate, nu prea s-a respectat statutul de concert acustic. In timpul recitalului se auzeau murmure si discutii, in conditiile in care 90% dintre cei prezenti acolo au venit special pentru acest eveniment.

Concertul s-a compus din doua parti. Prima parte cu Anneke, iar apoi, mai mult de jumatate din recital a fost acompaniata de Arjen Lucassen. Astfel ca, dupa ora 21:45, Annke isi facea aparitia pe scena, ovationata timid la inceput de catre spectatori, dar care acelasi public s-a dezlantuit apoi pe parcursul cantarii.

Anneke a interpretat, ajutata de chiatara sa semiacustica, in mare cateva coveruri dupa U2, Chris Isaak sau Pink Floyd, acestea fiind doar cateva recunoscute de mine, insa care mi-au parut ca suna mai bine decat originalele. Solista ne-a demonstrat inca o data ca este o profesionista in adevaratul sens al cuvantului. Sunt sigur ca ea ar putea sa atace orice gen de muzica. S-a simtit placerea de canta, usurinta de a tine notele, pozitivismul ei, iar zambetul ei inconfundabil a tradat aceste trasaturi enumerate mai devreme.

Dupa piesa “Drowning Man”, Anneke il va fi prezintat pe invitatul serii, nimeni altul decat Arjen Lucassen, ovationat la scena deschisa de catre publicul cald din sala. De data aceasta, cantecele au avut o structura mai complexa, caracterul epic al pieseleor Ayreon, dar si maniera de abordare mai progresiva a lui Arjen si-au facut simtite prezenta.

Cei doi si-au exprimat muzica intr-o maniera foarte destinsa, in conditiile in care multe piese vibrau tristete. Desi concertul s-a constituit intr-o maniera acustica, am remarcat multe ruperi de ritm si asta datorita lui Arjen, evitandu-se astfel o posibila monotonie intalnita de multe ori la acest gen de recitaluri. De asemenea, cei doi au comunicat foarte bine cu publicul, iar cel din urma a fost foarte receptiv si in tema cu ceea ce se intampla pe scena.

Epilogul serii a constat in cele dupa doua bisuri cerute insistent de public si a incheiat, astfel, inca o seara reusita.

La final, daca doriti sa o revedeti in acest an pe Anneke Van Giersbergen, o puteti face daca veti fi prezenti la festivalul Metalhead Meeting. Din proiectul muzical The Sirens fac parte, pe langa Anneke Van Giersbergen, si Liv Kristine impreuna cu Kari Rueslatten, alte vedete ce activeaza in zona rockului metalic. Se anunta astfel o vara foarte interesanta pentru ascultatorul de muzica de calitate.

Setlist concert Anneke Van Giersbergen:

Beautiful One (Agua de Annique cover)
4 Years (Lorrainville cover)