Umbra Et Imago – arta si erotism

44

Am fost entuziasmata inca de la anuntarea acestui eveniment, dar si intr-o masura circumspecta in ceea ce priveste posibilele reactii preconcepute ale romanilor si clasificarea acestuia drept mult prea socant sau chiar intolerant, prin expunerea pe scena a unor secvente de sexualitate si nuditate.

Se pare insa ca prejudecatile au fost depasite si sambata, 20 Februarie, clubul The Silver Church a fost gazda perfect aleasa a trupei Umbra Et Imago, in premiera in Romania, aceasta fiind recunoscuta prin spectacolul sau de tip Fetish, Goth, BDSM. In jur de 300 de persoane au venit sa vada nu doar un show obisnuit de gothic darkwave, ci unul pigmentat cu mai multe momente BDSM (bondage, discipline, dominance and submmision) executate de “Madeleine Le Roy”. Latex, piele, carlige, lanturi, catuse, metal si muzica, adica o combinatie pe care nu o intalnesti la orice concert!

Seara a fost deschisa de catre trupele romanesti Kratos si Sincarnate, prima integrandu-se mult mai bine prin stilul abordat. Kratos a revenit pe scena dupa o pauza destul de lunga, avand compozitii care suna bine, o tinuta scenica reusita (goth-industrial style) si un nou membru la clape. Lipsa bateristului s-a simtit destul de mult, insa trupa a folosit cu succes un accesoriu mai putin obisnuit: nicovala, care a fost lovita de catre solista trupei fara menajamente. Un moment mai aparte a fost prezenta lui Marius Popeanga (Avatar), care a interpretat alaturi de Kratos piesa “Delirium”.

Sincarnate a cantat in maniera care i-a consacrat in randurile fanilor, iar prestatia lor a avut parte, ca mai intotdeauna, de reactii pozitive. A captat atentia publicului, demonstrand ca este in mod cert o trupa reprezentativa pentru doom-metalul autohton.

Dupa o pauza ce a parut prea lunga, dar care a sporit intensitatea si curiozitatea, timp in care lumea a socializat si a mai facut o vizita la bar, s-a auzit un intro care a ingrosat randurile celor din fata scenei, unde cateva “domnisoare” isi etalau deja tinutele gotice, mai mult sau mai putin reusite. Umbra Et Imago si-a facut aparitia intr-un nor gros de fum si costume + accesorii parca desprinse din filme, prima piesa din playlist fiind Marchenlied. Mozart, vocea trupei, utilat cu o palarie de pirat, peruca neagra cu suvite albe, ochi de cyborg care emana o singura raza de lumina rosie tip laser, s-a postat in fata cartii incadrata de 2 lumanari, pe care tronau simbolurile Venus si Marte. Basistul Lutz era imbracat cu o sutana din piele sintetica, in timp ce Sascha, chitaristul trupei, s-a prezentat cu un joben si un pardesiu negru lucios, iar aparitia invitatei speciale Madeleine le Roy a reusit in cateva secunde sa capteze atentia unui public venit la spectacol, o parte cunoscator, alta din voyeurism. Vocalul a inchegat o discutie cu publicul, cateva expresii si cuvinte romanesti pe care le-a invatat starnind amuzamentul. Categorisit ca vulgar, dar existent in DEX, cuvantul “p..a”, precum si belesti “p..a” au fost strigate de mai multe ori de Mozart in timp ce topaia incantat.

Cele mai cunoscute piese, alese din intreaga discografie, s-au auzit in Silver Church: Lieber Gott, Glaubst Du, Machina Mundi, Egoismus, Stalker, Memento Mori, Alles Schwarz, Ein Letztes Mal.

Cu o durata de aproximativ 90 de minute show-ul nemtilor a fost unul extrem in toata puterea cuvantului, cel putin pentru partea masculina care privea admirativ cele doua doamne si jocurile lor sado-maso. Impactul vizual a fost insa mult prea puternic si a subminat mesajul freudian al acestui show, substratul cinic pierzandu-se undeva intre perceptia nuditatatii si cea de soft-porn, inregistrate de o buna parte a publicului doar prin camera de filmat a telefonului mobil, in mod special la scena de lesbianism.

Spre sfarsitul recitalului White Wolf (cunoscut in randul miscarii gothice) a fost legat, stropit cu ceara si a primit “cadou” un pierce executat in direct de catre amfitrioana Madeleine Le Roy. Bis-urile n-au lipsit, adica Mea Culpa si Kleine Schwester, iar, Rock Me Amadeus, cover dupa Falco, a fost piesa de retragere, Umbra Et Imago disparand de pe scena asa cum a intrat, in mult fum si lumina difuza.

De precizat ca sunetul a fost foarte bun inca de la inceputul concertului iar numerele de acrobatie executate de artisti romani au incheiat o seara din care au iesit “scantei”, la propriu si figurat totodata.